Milano-Nice gezisi:3.gün

Pazar günleri genelde tüm işyerlerinin kapalı olması,ve bizim Como’yu görmek istememiz,pazar günümüzü bu rotaya ayırmamıza sebep oldu.İnternet çalışmalarımızda yol üstünde isviçre sınırında Foxtown isimli bir outlet bulmuştuk.Sabah kalkış,kahvaltı sonra yola çıkıp foxtown’a gidicek 1-2 saat alışveriş yapıp,Como’ya devam edicektik.Akşam ise meşhur Navigli bölgesinde happy hour a katılcaktık.

Sabah güzel bir kahvaltıdan sonra yola çıktık.Yakın mesafeler olsada yurtdışında özgürce araba ile seyahat etmenin heyecanı ve keyfi üzeremizdeydi.Kahvemizi içmemiş,abimin çok sevdiği  bir otoyol klasiği olan autogrill de kahvemizi içicektik.Dilediğimiz yerde dilediğimiz kadar mola verme özgürlüğünün çoşkusuyla ilk molamızı vermiştik.

Faruk,babası ve autogrill 🙂

Elifik autogrill’de:)

Autogrill’deki bu keyifli molanın ardından İtalya-isviçre sınırına ulaştık.Eğer normal yoldan giderseniz bedava,İsviçre’ye girip otoyoldan giderseniz 30 euro gibi bir durumu sınırdaki İsviçre polisi olduğunu düşündüğümüz yetkililer anlattı.Biz 5 km için 30 euro vermedik ve normal yola dönüp Foxtown’a ulaştık.İnsan İsviçre’ye girer girmez medeniyet-yaşam farkı gibi değişiklikleri hemen fark ediyor.İnsanlar,yollar,arabalar,çevre yani hersey üst kaliteye ulaşmıştı.

Foxtown çok güzel ve orta büyüklükte bir outlet avm.Fiyatlar normal yani öyle ucuz değildi ama yeni ürünleri bizim ülkemizdeki indirimde bişey kalmayan kimsenin almadığı ürünler fiyatına alabilirsiniz.Yemek kısmı güzeldi.Ama alışveriş canavarı iseniz İtalya’daki outletleri(ki Genova yolunda gittik)hem daha büyük hemde daha ucuz.

Foxtown otoparkında,Abimle Faruk’un beğendiği landrover defender modelinin en özel yapımlarından birini gördük ve Faruk bu anı ölümsüzleştirdi.Araçın üstünde gittiği yollar yazıyordu.

Ufak tefek alışverişimizi yapmış,yemeğimizi yemiştik.Şimdi sırada Como,Como gölü ve Muhteşem Bellagio vardı.Como’dan arabamızla gölün çevresini dolarşarak Bellagio ‘ya kadar gittik.Araç ile gezmek isteyenlere uyarı,araba yolu çok yukardan dolaşıyor ve göl kısıtlı manzara şansınız oluyor.Como’nun içinde bir ring var,tepeye çıkaran,biz çıkmadık ama vakti olanlar denesin kesin harika manzara sunuyordur.Bellagio bence Como’dan daha güzel ama çok kalabalık.Otopar yapmak çok zordu.Küçük şirin bir yer bizim anadolu kavağını andıran güzel bir yer.

Como Gölü

Ring

Como Gölü yol manzarası

Como Gölü,Sait-Faruk-Senem

Bellagio

Como gölü gezisi itiraf edelim Como gölü bakımından muhteşem değildi.Güzel ama abartılcak bir yanı yok.Belki biz öğlen saati tam güneş en tepedeyken ordaydık,İlerleyen saatlerde daha güzel olabilir.Birde Evleri olanlar muhteşem manzara ve su sporları ile şanslılar.Gölün dönüş yolu yani tepenin diğer tarafı ise evlere şenlik,İtalya dışından gelmiş insanlar halk plajı haline gelmiş.Mangallar yanıyor çamaşırlar yıkanıyor:)Gölün iki yakası bambaşka dünya.

Otele gelmiş biraz dinlenme ihtiyacımız vardı,nede olsa güneş ve yol insanı yoruyordu.Bizde öyle yaptık dinlendik ve akşam Navigli bölgesine yine metro ile ulaştık.

Navigli bölgesi ‘İtalyan bohem hayatının merkezi’olarak tanımlanan bir yer.Milano mekan fakiri sayılabilen bir yer.Piazza Duomo,Buenos Aires caddesi,Ticinese ve navigli başlıca bölgeleri.

Navigli ise kanal kenarı bir sokak gibi.Milano’lular burayı Venedik’le kıyalıyorlar ki bence biraz abartılı oluyor.

Metro tarafından gelince bir taş köprü ile hareketli tarafa geçiyorsunuz.Köprüye kilitlenmiş kilitler sanırım sevgililerin aşklerını kilitleyip anahtarlarını kanala atmalarından geliyor.Köprü altındaki salıncağa binen kadın çizimi de ilginçti.

MEŞHUR KÖPRÜ

KİLİTLER

Navigli bölgesinde cafe,bar ve restorantlarda  Happy Hour diye bir uygulama var.Bir içki ve sınırsız meze için belli bir ücret ödüyorsunuz.Biz içki içmediğimiz için bize bişey vermedi birde meze diye hazırlananlar biraz özensiz geldi bize.Menüden seçip adam akıllı yemek daha mantıklı.Navigli’nin gecesi çok güzel.Heryer sarı ışık,romantik ve eğlenceli bir bölge.Ama Tüm milano’da olan sivrisinek terörü burda hat safhada.Yolda yürüyenlerden devamlı şap -şuk eller vücutta sivrisinek avında.Bunun sebebi ana yolun diğer tarafında bataklık.Milano gibi bir yerde şehrin en haraketli kısmında o bataklığı görüp içinde su samurlarını da görünce ÜLKEMİZİN ne kadar ilerlediğini birkez daha anladık.

NAVİGLİ GEN

Navigli’nin porta di genova’dan girişinde yani başlangıcında güzel bir dondurmacı var.Denemenizi tavsiye ederim,hiç katkı maddesi kullanmadan doğal dondurma yapıyorlarmış.

Navigli Milano’ya gidenlerin görmesi gereken bir yer yoksa devamlı piazza Duomo çevresinde ,Brera bölgesinde dolaşırsınız.

Evet Milano ‘nun sonuna gelmiştik.Çok güzel bir şehir herkesin bir kez görmesi lazım.Aklımda en çok ne kaldı derseniz,tabiki  Leonardo ve SON AKŞAM YEMEĞİ  ve Piazza DUOMO

Yarın Nice ‘e yolumuz vardı.Genova’da mola vericez güzel bir yolculuk ile tatilimizin ikinci yarısına başlıcaktık…