Mısır > Sharm El Sheikh

Şeyhin Sakalı

Kategorisi: Genel     |     Gezi Tarihi: 25 Ağustos 2010 Çarşamba     |     Yazı Tarihi: 03 Kasım 2011 Perşembe

Geçen yaz hem dinlenmek,hem gezmek,hemde tarihi yerleride gezmek istiyorduk.Bu kadar çeşitli isteği bir geziyle nasıl yapıcaktık.İlk akla gelen en doğrudur mantığıyla Sharm El Skeikh  i seçtik.Çok da iyi yapmışız.Yaznın hemen başında belirtiyim biz gittigimizde Hüsnü Mübarek devrilmemişti.Yani ülke karışık değildi.

Sharm El Skeikh  şeyhin sakalı anlamına geliyormus harita üzerinde de sanki bir sakal görünümü var.Kızıldeniz in tüm nimetlerinden yararlanan sharm da serbest dalis-tüplü dalışın dünyadaki en gözde merkezlerinden biri olmanın yanında  atv-utv  çöl safarileri,eğlenceli gece hayatıyla ve herşey dahil otelleriyle hem eğlenceli hem ekonomik bir tatil yöresi.

Sharm cok kücük bi yer,çölün ortasında en fazla 2 katlı binalardan olusan bodrum benzeri beyaz bir şehir.4adet mahallesi var

1-Old Market(eski pazar)

2-İl Mercato(italyan mahallesi)

3-Neama bay

4-sharm ın merkezi

biz 2 saatlik sorunsuz bir ucak yolcugu ile sabah 5 de Sharm da olduk:)cok kücük bi havaalanı var.

Hemen o saatte panaromik turu yapmadan otelimizi yerleştik.Otelimiz şehir merkezindeki Royal plaza hotel di.cok samimi söylüyorum hem temiz hem kaliteli yani havuzları sosyal imkanları güleryüzlü çalışanları ile harika bir 4 yıldızlı oteldi.Giderseniz hiç düşünmeyin orda kalın.Tur arkadaşlarımız hilton dahil hiç bi otelde yemek yiyemezken biz nefis yemekler yedik.

İlk akşam old market,il mercato sehir merkezi ve 99 yılında düsen concorde ucagındakı ölenler anısına yapılan anıtı gezdik.En son otelimizin yanındaki ve sharm ın kalbi denilcek Neama bay e gittik.

old market yanı eski sehir bi kez gidip gerçek mısır havası almak ıcın sart.Ama biz bi daha gitmedik.Hem çevre temizligi hemde güvenlik açısından cok cok da iyi sayılmazdı.

İl mercato ise italyanların hazırladıgı yeni bir mahalle.güzel ama zamana ihtiyacı var.Neama bay ise cok temiz eglenceli ve güzel biyer.Biz eşimle gece kulüplerine gitmedik ama bi cok kafe yani nargile kafe arasından itedegimize oturup nargile içip meyve kokteylerinden tatdık.

2.gün sabah sofitel otelin plajında ,glassboat ile mercan ve balıkları izledik.Snorkel ile ilk dalışımızda burda oldu.Sofitel otel hem kalıtelı hemde plajı harıka.Gidecekler için 2.tavsiye otelim burası ,merkeze biraz uzak ama güzel.Plajından dalış yapma şansınız var.Ayrıca burda dünyanın en büyük 2. beyin mercanı bulunmakta.1cm mercanın yüzlerce yıl da oluştuğunu öğrenince gördüğünüz şeye saygınız daha da artıyor.

Akşamüzeri ise atv safari ile geçirdik.Yüzlerce deveden olusan kervanların yerini atv ler almıs.Gercekten çok keyifli mutlaka denemelisiniz.

Bedevi çadırında mola verdik.Bize kendilerine ait değişik bi çay ikram ettiler. İstemezseniz her türlü meşrubatta var. Ayrıca deveye binmek isteyenler için imkan da var.

3.Gün ise gercek anlamda dalış yaptıgımız Ras Muhammed milli parkı na gittik.Yol üstünde İsrail savaşından kalma siperleri gördük.Burası bizim milli parklar gibi degil tabiî ki.Çöl ortasında nefis bir deniz,masmavi deniz.Ben denizi sevmeyen birisi olarak 2 saat hiç çıkmadan mercan ve balıkları izledim.Binbir renkli balıklar.Yorulmak yok,suya yüz üstü yatıyorsunuz snorkel ile kafanız su altında,mercanlar sadece 1 karıs altınızda bazen govdenız degıyor.Balıklar ise bu bir karış mesafeden geciyorlar.

Öğlen bedevi çadırında yemek yedik.Yorgunluğumuzu attık.

Burda ayrıca mangrow agaclarını da görebildigimiz magic lake diye bi yere gittik.Uydudan görülmedgigini söledikleri magic lake de hava 40 derece ama su buz Ras muhammed ‘te kopek balıklarını ızlendıgı soylenen birde teleskop mevcuttu.Ben denk gelemedim ama.

4.Gün bu kez yine dalış için Tiran adasına gittik.Tiran adası Ras Muhammed ten sonra bize cok sönük geldi.Size tavsiyem Tiran adasına gitmeyin dalmak için.

O günün aksamı ise Elf Laila  yani 1001 gece masallarına gittik.Cok eglenceli otantik bir show du.Özellikle mısır tarihini harika aydınlatılmış minyatürlerle sunulması cok güzeldi.Tekrar tekrar söylüyorum bence Sharm da gece neama bay dısında  kumar oynamayanlar için  pek alternatif yok.Yani gündüz iyice yorulun aksam neama bay de bı kahve yada içki sonra yatın.

Elf laila dan sonra gece biz otobüslerle Kahireye yola cıktık.Gece 12 de başlayan yolculuk tam sabah 9 da bitti.Cok yorucu ama bence harka bi deneyimdi.Öncelikle su notu vermem lazım.Mısır da araçlar geceleri farlarını yakmadan kullanıyorlar.En fazla park lambaları ile yol alıyorlar.Sebep cok fazla polis kontrol noktası var ve aracın lambası olmayınca polisler içeriyi görüp durdurmuyorlar.Bu yüzden kimse durmamak için lamba yakmıyorlar.Bu alışkanlık olmus gece Kahire ye de giderken otobüs farlarını yakmadı:)Yol zaten çöl fırtınasından tamamen kapanmıs bide far yok .Maceralı bir yolculuktu.Yolculuk sırasında süveys kanalından gecmek de güzel bi anı olarak kaldı.

Kahire İnanılmaz büyük bir şehir.Size sabah gidip aksam döndügümüz için detaylı anlatamıcam ama tabiki piramitler bölgesini ve kahire müzesini gezin.Birde gercek papirus almayı unutmayın.Mısır a kadar gidip Piramitleri görmemek olmaz dedik ve çektigimiz yola değdi.Bu arada luxor müzesinde mumyalar kısmı için giriş bedeli haricinde bedel ödemeniz gerekiyor sakın cimrilik yapmayın girin.Girmeyenler neleri kaçırdıklarını sonra anlıyorlar.