Saturday, August 2, 2014

Pınarhisar-Lüleburgaz-Demirköy-İğneada-Begendik

Mayıs 10, 2013 by
Filed under Genel, Yurt İçi

Askerliğimi yaptığım Pınarhisar bana hayatımdaki en güzel ve huzurlu dönemlerden birini yaşatmıştı.Bunda başta komutanımız olmak  üzere tüm çalışma arkadaşlarımın ve tabiki cana yakın Pınarhisar’lıların etkisi büyüktü.

Pınarhisar tabela nüfusu 10800 olan çok şirin bir trakya kasabası.Şehrin bir tarafı Lüleburgaz diğer tarafı ise Kırklareli,bu yüzden arada geçiş görevi gören ortasından yol geçen bir yol kasabası.Bir başında çimento diğer başında ise kireç fabrikası havasını biraz olumsuz etkilemekte.

Askerliğimi diş tabipi asteğmen olarak yaptığımdan mesai bitimi rahatlıkla istediğim yerleri gezebiliyordum.Ayda bir de hudud karakollarımızı tarama bananesiyle geziyordum.Trakya dümdüz ovaları ve ayçiçeği tarlalarıyla bilinir ama aslında trakya Ülkenin en sık ormanlarının bulunduğu coğrafi bölgemizdir.Pınarhisar’dan çıkıp Demirköy’e giderken ormanlar başlar ve İğneada’ya yani deniz kenarına kadar devam eder.

Size hayalim olan,Eşim ve oğlumla tekrar bu bölgelere yapmak istediğim gezimi anlatıcam bu yazımda….

Cumartesi saat 09.00 Bağdat caddesinden çıkış zamanımızdı.Yaklaşık 1.5 saatlik harika bir yolculuk başlamıştı.Emir-Elif-Enis üçlüsü yine bir yola koyulmuştu.İstanbul -Lüleburgaz  160 km lik tamamı otoban olan bir yolla bağlanıyor.Yol üstünde Silivri-Çorlu-Çerkezköy bulunuyor.Sorunsuz bir yolculuktan sonra İlk durağımız olan Lüleburgaz ‘a geldik.Burgaz bence Kırklareli’nin ilçesi olmasına rağmen daha canlı ve güzel bir yerleşim birimi.Eşimle arabayla tur atıp O’na askerdeyken akşamları yemek için geldiğimiz Kipa ve diğer yerel birimleri gösterip Tava ciğeri için bir restorant seçip girdik.Çok sıcakkanlı olan restorant sahibi ile hoşsohbet oluyoruz.Eşim tava ciğerine ve yanında gelen havuçlu sarımsaklı yoğurta bayılıyor.(BU BANA BİR EDİRNE GEZİSİ SÖZÜ VERMEME SEBEP OLUYOR:)Tava ciğerinin Edirne’de meşhur olması ve Tekirdağ merakımız sebeiyle yakın zamanda Edirne-Tekirdağ gezisi sözü veriyorum eşime.

Lüleburgaz’da fazla oyalanmadan asıl hedefimiz olan askerliğimin Pınarhisar’ına yola koyuluyoruz.25km bir ara yol sonucu Pınarhisar’a varıyoruz.İlk askeri kışlama gelişim hep gözümde canlanarak pınarhisar’a ve hemen kışlama gittik.Benden sonra binalar tamamen aynı kalmış ama birlik bambaşka görevler üstlenmiş.Nöbetci subayın anlayışı sayesinde eşime ve oğluma tüm askeriyeyi gezdirdim.Revirimi ve odamı tekrar görmek çok duygusal harika bir duyguydu.

Neyse askeriyeden çıkarçıkmaz doymamış olan karınımızı doyurmak için meşhur Ahmetbey köyüne gittik.Bu arada pınarhisar aynı kalmış ne gelişmiş ne gerilemiş.Ahmetbey,Pınarhisar’ın 20km uzağında şirin bir kasaba.Bu kasaba kasapları ve köfteleri ile meşhur.Askerde ayılabayıla yediğimiz köfte nedense bu kez çok güzel gelmemişti bana.Eşimde aynı fikirde buluştu.Olsun yemedik demicez artık:)

Şimdi Trakya’nın en ormanlık alanına Demirköy’e yola koyulma vaktiydi.Yol tırmanış,virajlı ve Trakya’nın dümdğz yemyeşil ovaları yerine inanılmaz sık ormanlıktı.Yol üstünde hemen 5.km deki MANYETİK ALAN eşime güzel bir süprizdi.Araba çalışır halde ve boş viteste yokuş yukarı dururken ,yokuşu tırmanmamız ve arabamızın geri kaçmaması eşimi hem çok şaşırttı hemde çok güldürdü.Emir tüm yol olduğu gibi arabada uyuyor indiğimiz yerlerde uyanıp çakmak çakmak bize bakıyordu.

Demirköy’ün ormanlarından bir anda İğneada’nın denizi eşimi şaşırtan diğer bir süpriz olmuştu.İğneada’da deniz manzaralı çay içmemiz en çok Emir’in hoşuna gitmişti.Bize zorla çay içiren Emir,Bulgaristan’a kıyısı olan Beğendik köyüne giderken yine uyuyordu.

İğne ada İstanbul’luların yeni yeni keşfettiği,sezonda deniz tatili olan,ara sezonda 4*4 arazi araçlarının plajda parkur yaptıkları gizli bir cennet.

Son durağımız Beğendik ise çok şirin bir köy.Sahilinden görünen bulgar köyü ise daha şirin görünüyoru.

Biz çok sevdik Trakya’nın heryanı başka güzel.Lütfen gidin o insanları görün,sevin,köfte-ciğer ve çevirme yiyin….

EMİR BOLU HİGHWAY’DE MOLADA:)

Yorumlar

1 Yorum “Pınarhisar-Lüleburgaz-Demirköy-İğneada-Begendik”
  1. yıldız nuhoğlu diyor ki:

Ben seni yer yutarım….Goncagülüm….